Nagyon nehéz időszakon megyünk éppen keresztül, ezt mindenki érzékeli. Lehet, hogy Te pozitívan állsz ehhez a helyzethez a stressz azonban így is jelen van és észrevétlenül szivárog be a mindennapjainkba. Kivétel nélkül mindenki életébe. Mire gondolok? Tegyük fel, hogy jól érzed magad, tartod a lelket másokban is. Mindent megteszel a munkahelyeden, a vállalkozásodon dolgozol, intézed az otthoni ügyeket. Úgy érzed jól reagálsz a dolgokra. Telik múlik az idő és egyszer csak úgy ébredsz, hogy nem túl jól aludtál éjszaka. Napról napra fokozódik az álmatlanság, amitől ingerlékeny, morgós és fáradt leszel. Nincs már úgy étvágyad mit annak idején volt, vagy azt veszed észre, hogy egyfolytában a hűtőt nyitogatod. Ha nem szoktad figyelni magad milyen vagy nyugodt helyzetekben, akkor most fel sem tűnik, hogy ezek bizony a stressz következményei. A pozitív hozzáállásod mellett rád is ugyanúgy hatással van, mint a szomszédokra, ismerősökre sőt az egész világra is. Ki a munkahelye miatt, ki az iskola miatt, ki az idős szülei miatt aggódik. Még abban az esetben is kapcsolódunk ehhez a negatív csoport energiához, ha nekünk jól mennek a dolgaink ez idő alatt is. Ezért nagyon fontos tisztában lenni a mostani időszakban azzal, hogy mire van ráhatásunk? Azzal foglalkozzunk többet, amire pedig nincs jelen pillanatban ráhatásunk, azt próbáljuk meg elengedni, mert viszi az energiát. Ehhez hoztam egy gyakorlatot, ami segíteni tud ebben.

Miért jó ez a gyakorlat?

Nagyon sokszor olyan dolgokon pörgünk, ami ellen nem tudunk tenni. Máskor meg tudnánk tenni ellene de nem akarjuk ezt észrevenni.. Ismerős? A problémáink 90% van ráhatásunk és 10% nincs. De jöjjön a gyakorlat, amihez szükséged van tollra és papírra.

Kérdés a feladathoz: A mostani vírusos nehéz helyzetben mire van ráhatásom?

Vegyél elő egy A/4 méretű lapot és rajzolj rá három kört egymásba céltábla szerűen, majd számozd be kívülről befelé haladva a köröket. A legnagyobb kör legyen az 1. A középső kör legyen a 2. a legkisebb kör középen legyen a 3. Majd az első (legnagyobb) körbe írd bele: nincs ráhatásom. A második körbe írd: részben van ráhatásom. A harmadik körbe írd: van ráhatásom. Ha ez megvan kezd el kitölteni a köröket egyesével befelé haladva. Nem kell sietni, szépen nyugodtan gondold át a válaszaidat. A feladat lényege, hogy meg kell találni azokat a lehetőségeket ebben a helyzetben, amelyek közelebb visznek a megoldásodhoz. Ezekre van ráhatásod és ezeket a lépéseket tedd is meg, mert cselekvés nélkül nincs változás. Amire pedig úgy gondolod nincs ráhatásod, azokon fölösleges pörögni, el kell engedni őket, ezzel is energiát szabadítasz fel saját magad számára. Sok sikert kívánok a feladat megoldásához, bízom benne, hogy tudtam segíteni. Abban az esetben pedig ha azt szeretnéd, hogy csak a te sikereden dolgozzunk legalább öt héten keresztül, keress a lentebb található link segítségével és beszéljünk.

Éva