adorable-21998_640Vannak babák akiknek több alvásra van szükségük mint másoknak, de az alvásigény naponta is változhat. Függ az életkortól, az aznap végzett testmozgástól, a friss levegőn töltött idő mennyiségétől. A kisbabáknak kevesebb alvásra van szükségük, mint ahogy azt sokan hiszik, és azt sem biztos, hogy tudjuk  szülőként, hogy annak a babának aki sokat sír, kevesebb az alvás iránti igénye. Ennek az a magyarázata, hogy aki sírással ki tudja engedni a feszültséget magából annak kevesebb alvás igénye van, de mélyebben alszik. Sok szülő gondolja úgy, hogy gyermekének minden este ugyanabban az időpontban kell lefeküdnie, és napközben is szabályos időközönként kell aludnia. De ez egyáltalán nem így van, mert mi sem megyünk egymást követő két estén ugyanabban az időpontban aludni. Ennek az oka, hogy a mi fáradtságszintünk is naponta különböző. Ez a gyermekeknél is így működik. Bár a szülők számára kényelmes, ha a kisgyermekek szabályos alvási szokással rendelkeznek, de nem minden gyermek működik így. Gyakran nekünk van szükségünk arra, hogy babánk elaludjon, hogy mi is aludhassunk vagy jusson időnk magunkra. Fontos tudnunk a saját szükségleteinket, és hogy megpróbáljuk azokat kielégíteni, de ne a babánk rovására. Ha olyankor próbálkozol meg az esti lefektetéssel amikor ő még nem álmos, jobban jársz, ha úgy próbálod meg beállítani az alvás ritmusát, hogy délután már ne aludjon. Szem előtt kell azonban tartani azt is, hogy a korábbi lefekvés korábbi ébredést is jelent! Ha viszont este szeretnénk még hosszabb ideig együtt lenni gyermekünkkel, akkor be kell iktatni egy délutáni pihenést.

Mi van akkor ha álmos de mégsem akar elaludni?

Ez azért lehet, mert a kisbabádnak az elalváshoz testi közelségre van szüksége. Ilyenkor az lehet a jó megoldás ha lefekszel mellé, amíg el nem alszik. Mert ha neki ez lenne az igénye de nem kapja meg, akkor az egyedül elalvó kicsinek meg kell tanulnia elfojtani a testi közelség iránti szükségletét de még a sírásra irányuló igényét is. Ezt úgy teszik, hogy belekapaszkodnak valamilyen tárgyba, vagy éppen az ujjukat szopják.

Az elalvásra készen álló baba gyorsan és magától elalszik, nem mocorog, nem nyafog. Sok szülő hiszi azt, hogy a nyafogás az álmosság jele.Pedig a nyafogás sírásigényt jelez, nem pedig álmosságot. A nyűgös babák addig nem állnak készen az alvásra, amíg a feszültség megvan. Ha leteszed aludni, de ő sírni kezd te pedig kimész inkább a szobából azt nagyon rosszul teszed! Ha nem veszel tudomást róla az csökkenti az irántad érzett bizalmát. Azt fogja csak megtanulni, hogy nem számíthat rád amikor baja van… Gyengének érezheti magát, és félni kezd! Ezek az érzelmi hatások később súlyos önértékelési problémákhoz vezethetnek. Ha viszont megengedjük neki,  hogy sírjon és te közben vele maradsz jól fog aludni és vidáman ébred, mert le tudta vezetni a stresszt. Nagy segítség lehet, ha az esti programhoz  betervezel olyan időt, amikor ha szüksége van rá sírni hagyod úgy, hogy közben ott vagy vele! Ez azért hasznos, mert ha ez az idő szükség szerűen mindig megvan és a gyermeked közben megnő, ezt az időt fogja kihasználni arra is, hogy elmondja Neked ha valami problémája adódott!

Iratkozz fel, és azonnal küldök Neked 6+1 tippet a délutáni gyakorláshoz
Iratkozz fel, és azonnal küldök Neked 6+1 tippet a délutáni gyakorláshoz
AJÁNDÉK! A feliratkozással megkapsz egy 8 részes hírlevél sorozatot, amiben röviden bemutatom Neked ezt a szelíd gyógymódot.
Email*
Név*

You have Successfully Subscribed!

Shares
Share This